Všeobecné obchodné podmienky
Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán súvisiace s kúpnou zmluvou uzatvorenou medzi predávajúcim, spoločnosťou vrablik s.r.o. ako prevádzkovateľom internetového obchodu www.vrablik.sk a kupujúcim, ktorým môžu byť tak právnické ako aj fyzické osoby.
- Úvodné ustanovenia
1.1. Predávajúcim je obchodná spoločnosť vrablik s.r.o., Doležalova 3, 821 04 Bratislava, IČO: 53 221 974, DIČ: 2121316021. (ďalej len „predávajúci“).
1.2. Kontaktnými údajmi predávajúceho sú telefónne číslo +421 910 985 125 a e-mailová adresa info@vrablik.sk. Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27, http://www.soi.sk.
1.3. Kupujúcim je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá spôsobom uvedeným v článku 2 týchto Obchodných podmienok kontaktuje predávajúceho s úmyslom kúpy tovaru alebo služby, ktorý predávajúci ponúka, ako aj tovaru alebo služby, ktorý predávajúci nemá zaradený v ponuke.
1.4. Používaním internetového obchodu vrablik.sk a odoslaním objednávky dáva kupujúci súhlas s týmito Obchodnými podmienkami a vyhlasuje, že sa s nimi dôkladne oboznámil. Zároveň berie na vedomie spracovanie svojich osobných údajov podľa zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov nevyhnutných na plnenie zmluvy.
1.5. Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne meniť tieto Obchodné podmienky bez upovedomenia kupujúceho. Každá vykonaná zmena bude v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky.
1.6. Aktuálne platné znenie Obchodných podmienok je vždy zverejnené na internetovej stránke predávajúceho.
- Objednanie tovaru
2.1. Tovar môže kupujúci objednať prostredníctvom internetového obchodu vrablik.sk prípadne e-mailom na adrese info@vrablik.sk.
2.2. Pri každej objednávke musí kupujúci uviesť meno a priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail; fyzická osoba – podnikateľ a právnická osoba aj IČO, DIČ, prípadne IČ DPH, názov tovaru, popis tovaru, počet kusov, dátum vystavenia objednávky, (objednávka prostredníctvom e-shopu tieto podmienky spĺňa automaticky). Tieto údaje budú v zmysle zákona o ochrane osobných údajov č. 428/2002 Z.z. použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru).
2.3. Odoslaním objednávky sa kupujúci zaväzuje prevziať objednaný tovar a zaplatiť za tovar dohodnutú cenu. Kupujúci berie na vedomie, že odoslanie objednávky predávajúcemu sa kvalifikuje ako návrh na uzavretie kúpnej zmluvy v zmysle § 409 a nasl. Obchodného zákonníka, pričom záväznou súčasťou kúpnej zmluvy sú aj tieto Obchodné podmienky.
2.4. Odoslanú objednávku potvrdí predávajúci počas pracovných dní do 24 hodín e-mailom alebo telefonicky a zároveň oznámi kupujúcemu dostupnosť a termín dodania tovaru. Potvrdením objednávky predávajúci akceptuje návrh kupujúceho na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Všetky potvrdené objednávky sú pre obe strany záväzné.
2.5. Predávajúci sa zaväzuje dodať kupujúcemu objednaný druh a množstvo tovaru a to v dohodnutej cene.
2.6. Kupujúci berie na vedomie, že prevažnú časť sortimentu internetového obchodu tvorí tovar resp. služby, ktorý je v zmysle ustanovenia § 7 ods. 6 písm. c) zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len zákon) zhotovený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, vyrobený na mieru alebo určený osobitne pre jedného spotrebiteľa. Z tohto dôvodu kupujúci stráca právo na odstúpenie od zmluvy a predávajúcim potvrdená objednávka (alebo jej časť) je považovaná za záväznú pre obe strany, ak nedôjde k porušeniu podmienok dohodnutých v čase potvrdenia. Odstúpenie od zmluvy pri tovare, ktorý nie je zhotovený na základe osobitných požiadaviek spotrebiteľa je možné do 14 dní od uzavretia zmluvy, resp. do 14 dní od prevzatia tovaru. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 zákona.
2.7. Kupujúci sa zaväzuje uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa § 10 ods.5 zákona, ak kupujúci odstúpi od zmluvy o službách po tom, čo udelil predávajúcemu výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 zákona.
2.8. Kupujúci sa zaväzuje uhradiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť predávajúceho, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok, pričom bol o tejto povinnosti informovaný predávajúcim.
2.9. Kupujúci berie na vedomie, že v plnom rozsahu zodpovedá za podklady ktoré predávajúcemu dodal za účelom realizácie objednávky (vrátane chýb v grafickom návrhu). Kupujúci taktiež zodpovedá za chyby v grafickom návrhu, ktorý síce vyhotovil predávajúci, avšak kupujúci grafický návrh odsúhlasil pre výrobu a to buď prostredníctvom formulára v internetovom obchode alebo e-mailom.
2.10. Grafické návrhy vytvorené resp. upravené predávajúcim slúžia výhradne na tlačové potreby predávajúceho, kupujúcemu sa neposkytujú, pokiaľ nie je dohodnuté inak.
2.11. Predávajúci má právo zrušiť objednávku v prípade, keď z objektívnych príčin nie je možné zabezpečiť objednaný tovar alebo službu. V takomto prípade kupujúcemu vráti uhradenú sumu v plnej výške a to najneskôr do 10 pracovných dní, alebo mu ponúkne náhradný tovar alebo iné riešenie, ak s tým kupujúci bude súhlasiť. Predávajúci má právo zrušiť objednávku aj v prípade, ak sa nemôže skontaktovať s kupujúcim (chybne alebo neúplne uvedené kontaktné údaje, nedostupnosť kupujúceho a pod.)
- Cena a platba za tovar
3.1. Ceny uvedené na internetovom obchode vrablik.sk platia pre nákup tovarov a služieb prostredníctvom internetového obchodu. Cena platí pre samotný produkt a neobsahuje žiadne iné služby, dopravné ani žiadne iné náklady, pokiaľ to nie je výslovne uvedené v popise produktu.
3.2. Predajca – spoločnosťvrablik s r.o. nie je platcom DPH.
3.3. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru alebo služby uvedenú v internetovom obchode. Zmena ceny tovaru alebo služby sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.
3.4. K cene za tovar alebo službu bude pripočítaná cena za doručenie tovaru podľa spôsobu a miesta doručenia. Balné alebo iné poplatky nie sú účtované.
3.5. Tovar je možné uhradiť:
3.5.1. prevodným príkazom alebo vkladom na účet predajcu vedený v Slovenskej Sporiteľni, a.s.
IBAN: SK92 0900 0000 0051 7324 6191 na základe faktúry
3.5.2. na dobierku pri prevzatí tovaru od kuriéra
3.5.3. v hotovosti pri osobnom prevzatí tovaru
3.6. Všetky platby musia byť uskutočnené v €.
3.7. Daňový doklad (faktúra, doklad o nákupe z ERP) je doručený kupujúcemu spolu s tovarom.
3.8. Faktúra má štandardne splatnosť 7 dní od jej vystavenia, pokiaľ nie je uvedené inak. V prípade, že faktúra nie je rozporovaná do dátumu splatnosti, má sa za to, že je správna a jej neuhradenie v určenej lehote má za následok povinnosť kupujúceho zaplatiť úrok z omeškania, ktorý činí v prípade spotrebiteľskej zmluvy s dlžníkom, ktorý je spotrebiteľ, úrok z omeškania vo výške ustanovenej podľa predpisov občianskeho práva. Vo zvyšných prípadoch bude účtovaný úrok z omeškania vo výške 0,05% z dlžnej sumy za každý deň omeškania.
- Dodacie podmienky
4.1. Kupujúci berie na vedomie, že ponuka tovaru alebo služieb v internetovom obchode vrablik.sk nepredstavuje aktuálny stav zásob na sklade, ale sortiment, ktorý predávajúci prostredníctvom tejto stránky ponúka. Vo všeobecnosti je termín dodávky alebo odberu tovaru od 2 do 5 pracovných dní od dátumu overenia objednávky. Pre každý produkt alebo službu môže byť v internetovom obchode stanovená špecifická doba vyhotovenia, ktorá predstavuje dobu za ktorú sa štandardne daný produkt alebo služba vyhotovuje alebo poskytuje. Táto doba má preto orientačný charakter a nie je pre predávajúceho záväzná. Predávajúci však vyvinie maximálne úsilie pre čo najrýchlejšie vyhotovenie objednávky kupujúceho.
4.2. O predpokladanom termíne dodania bude predávajúci kupujúceho informovať pri potvrdení objednávky e-mailom alebo telefonicky. Ak kupujúcemu nevyhovuje oznámená predĺžená dodacia lehota, má možnosť odstúpiť od kúpnej zmluvy.
4.3. Miesto odberu /dodania je stanovené na základe objednávky kupujúceho. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie predmetu plnenia na uvedené miesto. Dopravu na adresu určenia zaisťuje prepravná spoločnosť. Rozvoz tovaru zaisťuje predávajúci v celej Slovenskej republike. Konkrétny spôsob dodania si kupujúci zvolí v rámci objednávky.
4.4. Pokiaľ kupujúci neposkytne predávajúcemu potrebnú súčinnosť pre dokončenie objednávky (odsúhlasenie do tlače, úhrada zálohy, poskytnutie podkladov a iné) najneskôr do 14 dní od zadania objednávky bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci zaplatí storno poplatok vo výške sumy objednávky ak v kúpnej zmluve nie je dohodnuté inak.
- Doprava a prevzatie tovaru
5.1. Predaj a doručenie tovaru prostredníctvom internetového obchodu vrablik.sk je štandardne vykonávané len v rámci Slovenskej republiky. V prípade záujmu o doručenie tovaru mimo územie SR je potrebné kontaktovať predávajúceho.
5.2. Predávajúci zabezpečuje dodanie tovaru spôsobom, ktorý si môže kupujúci vybrať pri zadávaní objednávky:
5.2.1. v rámci SR – doprava kuriérom štandardne 24-48 h po vyhotovení objednávky
5.2.2. v rámci SR – doprava prostredníctvom Slovenskej pošty, a.s. štandardne do 48 hodín po vyhotovení objednávky
5.2.3. v Bratislave – osobný odber v partnerských výdajných miestach predávajúceho. Zoznam aktuálnych odberných miest je uvedený na webovej stránke predávajúceho.
5.3. Miesto odberu je stanovené na základe objednávky kupujúceho. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie tovaru na určené miesto.
5.4. Tovar je primerane zabalený a zabezpečený. Kupujúci je povinný pri preberaní tovaru skontrolovať neporušenosť zásielky. V prípade ak kupujúci zistí akékoľvek poškodenie zásielky je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať predávajúceho, najneskôr však do 24 hodín odo dňa doručenia zásielky. Kupujúci je povinný poškodenie zásielky zapísať do preberacieho dokladu kuriérskej služby. Bez tohto zápisu nebudú neskôr akceptované žiadne reklamácie týkajúce sa poškodenia zásielky.
5.5. Predávajúci zodpovedá za tovar až po jeho prevzatie kupujúcim. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim od doby, kedy tento písomne potvrdí prevzatie tovaru.
5.6. Doba dodania začína plynúť okamihom odovzdania tovaru na prepravu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie objednaného tovaru kupujúcemu zavinené prepravcom. Za poškodenie zásielky zavinené prepravcom zodpovedá v plnom rozsahu prepravca, u ktorého je tovar vždy poistený. Takéto prípady rieši predávajúci dodaním nového tovaru kupujúcemu po zaplatení škôd prepravcom.
5.7. Poplatky za dodanie tovaru sú nasledovné:
5.7.1. ZADARMO – osobný odber vo výdajných miestach podľa bodu 5.2.3 týchto obchodných podmienok
5.7.2. 4,90 € – doprava kuriérom podľa bodu 5.2.1 týchto obchodných podmienok
5.7.3. 2,50 € – doprava poštou podľa bodu 5.2.2 týchto obchodných podmienok
5.7.4. ZADARMO pre objednávky nad 30 € v rámci celej SR
5.7.5. 1€ poplatok za platbu dobierku pri doručení poštou alebo kuriérom
5.8. Všetky poplatky spojené s doručením budú automaticky pripočítané pri potvrdení objednávky.
- Záruky a reklamácie
6.1. Vybavovanie reklamácií sa riadi záručnými podmienkami konkrétneho tovaru a právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike.
6.2. Na tovar zakúpený prostredníctvom internetového obchodu vrablik.skú sa vzťahuje štandardná zákonná záruka 24 mesiacov, ak nie je uvedené inak. Táto záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Po doručení zásielky kupujúcemu je kupujúci povinný si skontrolovať kompletnosť objednávky a prípadné rozdiely ihneď nahlásiť predávajúcemu do 24 hodín od prevzatia zásielky. Neskoršie reklamácie nekompletnosti objednávky nemusia byť uznané.
6.3. Reklamácie mechanického poškodenia tovaru, ktoré nebolo zjavné pri prevzatí zásielky, je kupujúci povinný uplatniť okamžite po ich odhalení – ihneď po prvom použití výrobku. Neskoršie reklamácie tohto druhu už nie je možné uznať.
6.4. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie tovaru (alebo jej častí) spôsobené používaním.
6.5. V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča kupujúcemu telefonicky oznámiť predávajúcemu, že daný produkt vykazuje chybu a akým spôsobom sa prejavila. Na základe týchto informácií sa odporučí kupujúcemu ďalší postup pri vybavovaní reklamácie.
6.6. Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť na reklamáciu čistý, mechanicky nepoškodený, v primeranom balení tak aby tovar nemohol byť poškodený počas prepravy, vrátane manuálov, kópie faktúry, dodacieho listu a záručného listu.
6.7. Oprávnená záručná oprava je bezplatná. Pri neoprávnenej reklamácii je kupujúci povinný uhradiť všetky náklady vzniknuté riešením tejto reklamácie.
6.8. Bližšie informácie o uplatnení záruky a podmienkach reklamácie sú uvedené v reklamačnom poriadku.
6.9. Kupujúci (spotrebiteľ) má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“). Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach: ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
- Záverečné ustanovenia
7.1. Tieto obchodné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišne od týchto obchodných a reklamačných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami. Takto dohodnuté podmienky nesmú byť v rozpore s inými právnymi úpravami (skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, záručnej doby a pod.)
7.2. Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, (vrátane ručne vypísanej objednávky), elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
7.3. Kupujúci prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom a že s nimi súhlasí.
7.4. Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom.
7.5. Tieto obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a kupujúcim. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
7.6. Práva kupujúceho vo vzťahu k predávajúcemu vyplývajúce zo Zákona o ochrane spotrebiteľa č. 634/1992 Zb. v znení neskorších zmien a predpisov a Zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji č. 108/2000 Z.z. v znení neskorších zmien a predpisov, zostávajú týmito podmienkami nedotknuté.
7.7. Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho zákonníka.
7.8. V prípade, že predávajúci nedodrží svoje povinnosti uvedené v platných právnych predpisoch Slovenskej republiky alebo Európskych spoločenstiev alebo v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, môže si kupujúci uplatniť svoje právo voči predávajúcemu prostredníctvom príslušného súdu.
Tieto Obchodné podmienky vstupujú do platnosti 1. 12. 2021.
Reklamačný poriadok
vrablik s.r.o.
Doležalova 3, 821 04 Bratislava,
IČO: 53 221 974,
DIČ: 2121316021
(ďalej len „Spoločnosť“)
- Spoločnosť vydáva tento Reklamačný poriadok v súlade s § 18 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene Zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len “Zákon“). Účelom Reklamačného poriadku je informovať spotrebiteľa o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia zodpovednosti za vady výrobkov a služieb (ďalej len „Reklamácia“) vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv.
- V zmysle ust. §18 ods. 1 Zákona je predávajúci (Spoločnosť) povinný kupujúceho riadne informovať o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv. Reklamačný poriadok musí byť na viditeľnom mieste dostupnom spotrebiteľovi; za účelom splnenia dikcie citovaného zákonného ustanovenia je tento Reklamačný poriadok:
a. dostupný v sídle spoločnosti,
b. na internetovej stránke spoločnosti www.vrablik.sk
- Uzavretím kúpnej zmluvy medzi Spoločnosťou – predávajúcim a kupujúcim alebo uzavretím zmluvy o dielo medzi Spoločnosťou – zhotoviteľom a objednávateľom pristupuje kupujúci/objednávateľ k podmienkam uvedeným v tomto Reklamačnom poriadku.
- Tento Reklamačný poriadok sa vzťahuje na predaj tovarov a poskytovanie služieb zo strany Spoločnosti pre kupujúcich/objednávateľov, ktorí spĺňajú definíciu spotrebiteľa v zmysle platných právnych predpisov.
- Podmienky záruky vyznačené predávajúcim v záručnom liste majú prednosť pred ustanoveniami tohto Reklamačného poriadku.
- Ustanovenia tohto Reklamačného poriadku sa na vybavovanie reklamácií použijú v rozsahu neodporujúcom osobitným právnym predpisom, odkaz na ktoré je uvedený v Zákone.
Zodpovednosť za vady
- Spoločnosť zodpovedá za vady, ktoré má predaný alebo dodaný tovar pri prevzatí kupujúcim. Kupujúci je oprávnený si tovar pred prevzatím prezrieť. Spoločnosť nezodpovedá za vady tovaru, ktoré mohol kupujúci pri prehliadke zistiť, najmä nezodpovedá za to, ak kupujúci neskôr bude reklamovať chýbajúce príslušenstvo tovaru alebo mechanické poškodenie tovaru zistiteľné pri prehliadke. Spoločnosť za takéto vady nezodpovedá ani vtedy, ak kupujúci nevyužil možnosť vykonať prehliadku tovaru.
- Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
- Ak nejde o veci použité, zodpovedá Spoločnosť za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka). Dĺžka trvania záručnej doby sa spravuje ustanoveniami právnych predpisov najmä ustanoveniami Občianskeho zákonníka, pokiaľ Spoločnosť v doklade potvrdzujúcom prevzatie veci nevyznačí dlhšiu dobu trvania záručnej doby. Funkciu záručného listu môže spĺňať aj faktúra alebo dodací list, pokiaľ predávajúci na nich vyznačí dĺžku trvania záručnej doby.
- Záruka sa vzťahuje len na funkčné poruchy spôsobené výrobnou vadou. Záruka sa nevzťahuje najmä na:
A. vady a poškodenia tovaru spôsobené prirodzeným alebo mechanickým poškodením tovaru a jeho komponentov;
B. vady a poškodenia tovaru spôsobené znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby, spôsobené používaním tovaru v podmienkach, ktoré svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia nezodpovedajú podmienkam, v ktorých sa tovar bežne používa;
C. vady a poškodenia tovaru spôsobené v dôsledku živelnej udalosti, násilným poškodením tovaru, nedodržaním zásad používania tovaru;
D. vady a poškodenia tovaru spôsobené použitím iných komponentov, než odporúčaných výrobcom alebo dodávateľom;
E. vady a poškodenia tovaru, o ktorých kupujúci pred prevzatím tovaru vedel;
F. vady a poškodenia tovaru, ktoré si kupujúci spôsobil sám alebo ktoré boli spôsobené neodbornou montážou tovaru.
11. Pri službách poskytovaných na základe grafického návrhu predloženého kupujúcim/objednávateľom, Spoločnosť nezodpovedá za akékoľvek chyby v grafickom návrhu, bez ohľadu na to, či sú zjavné. Za chyby grafického návrhu zodpovedá v plnom rozsahu kupujúci/objednávateľ. V týchto prípadoch Spoločnosť zodpovedá len za chyby spracovania návrhu (vzťahujúce sa na kvalitu materiálu, kvalitu prevedenia a pod.)
12. Za grafický návrh poskytnutý kupujúcim/objednávateľom sa považuje aj taký návrh, ktorý je vytvorený zamestnancami Spoločnosti alebo jej obchodnými partnermi, a ktorý kupujúci/objednávateľ schváli a udelí Spoločnosti súhlas na vytvorenie konečného výstupu. Spoločnosť tiež zodpovedá za vady v prípade, ak jej pochybením došlo k zmene grafického návrhu po jeho odsúhlasení kupujúcim/objednávateľom a na základe takto zmeneného návrhu bol vytvorený konečný výstup.
13. Pri službách poskytovaných na základe grafického návrhu kupujúcim/objednávateľom, s ohľadom na technologické rozdiely medzi technológiou tlače a spôsobom zobrazovania farieb väčšinou monitorov (farebný priestor CMYK) Spoločnosť nezodpovedá za farebné rozdielnosti medzi výtlačkom a grafickým návrhom, preto tento rozdiel nemôže byť dôvodom reklamácie
Uplatnenie zodpovednosti za vady
14. Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú v sídle Spoločnosti.
15. Reklamáciu je taktiež možné uplatniť aj prostredníctvom e-mailu odoslaným na e-mailovú adresu spoločnosti: info@vrablik.sk.
16. Pri reklamácii je potrebné doložiť doklad o zaplatení kúpnej ceny tovaru (blok z ERP, faktúra).
17. Spoločnosť pri uplatnení reklamácie vydá kupujúcemu/objednávateľovi potvrdenie. Spoločnosť je povinná o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
18. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci/objednávateľ právo, aby bola takáto vada bezplatne, včas a riadne odstránená.
19. Spoločnosť môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú.
20. Ak sa po prijatí reklamácie zistí, že vec má vadu, ktorá je neodstrániteľná, a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci/objednávateľ právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
Záverečné ustanovenia
21. Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa 1.12.2020 a ruší všetky predchádzajúce ustanovenia a zvyklosti súvisiace s vybavovaním reklamácií a zárukou na tovar.
22. Nesplnením vyššie uvedených reklamačných podmienok kupujúci/objednávateľ ohrozuje kvalitu a časový priebeh reklamačného konania.